Rockmetalshop x SALESmanago marketingautomatizációs esettanulmány
					A Rockmetalshopról
A Rockmetalshop.pl az egyik legrégebbi lengyel webáruház, ami kifejezetten rock- és metálzenéhez kapcsolódó kiegészítőket árul.
Kihívások
- A márkahűség fenntartása és az ügyfél élettartam-értékének növelése
 - Az ügyfelek folyamatos aktiválása és szegmentálása
 - Omnichannel kommunikáció (e-mail, web push, weboldal üzenetek), amely lehetővé teszi a személyre szabott ajánlatok megjelenítését
 - Marketingfolyamatok automatizálása
 
Alkalmazott megoldások
- Lead generálás 
- Pop-up anonim kontaktoknak progresszív szegmentációval
 - A hírlevélről leiratkozó kontaktokat aktiváló pop-up
 - Hírlevél feliratkozási űrlap
 
 - Automatizálási folyamatok 
- A kosárelhagyó vásárlók visszaszerzése omnichannel megoldásokkal
 - Vásárlás utáni kampány a vásárlás előrejelzésével
 - Látogatást követően dinamikus omnichannel retargeting
 - Inaktív felhasználókat aktiváló kampányok
 
 - Megoldások a weboldalon 
- Intelligens termékajánlások (AI)
 - Dinamikus felugró ablakok ajánlásokkal
 - Anonim weboldallátogatók konvertálása
 
 - Szegmentálás
- Viselkedés-, tranzakció-, és preferencia-alapú szegmentáció
 - Ügyfelek szegmentálása a hírlevél- és vásárlási aktivitásuk szerint
 - Utolsó vásárlás ideje, vásárlási gyakoriság és költés alapján történő szegmentáció
 
 - Kommunikáció 
- Email marketing
 - Web push
 - Weboldalon történő kommunikáció
 
 - Eredmények
- 2613% megtérülés (ROI) a marketingautomatizáció bevezetése kapcsán
 - 541%-kal magasabb kattintási arány és 176%-kal magasabb megnyitási arány az ajánlásokat tartalmazó dinamikus e-mailek esetén (a tömeges e-mailekhez képest)
 - 3313%-kal magasabb megnyitási arány az aktív szegmentált kontaktcsoportoknak küldött tömeges leveleknél (szegmentálás nélküli levelezéshez viszonyítva)
 - 656%-kal magasabb átkattintási arány (CTR) azokban a dinamikus e-mailekben, amik az adott ügyfélre vonatkozó vásárlási előrejelzéseknek megfelelően kerülnek kiküldésre
 
 
Fejlesztési lehetőségek
- Ügyfélpreferencia-központ létrehozása
 - Hűségprogram elindítása
 
forrás: SALESmanago
A SALESmanago egy európai fejlesztésű marketingautomatizáció. AI-vezérelt megoldásaikat már több mint 2000 középvállalat alkalmazza 50 országban, valamint számos ismert globális márka, például a Starbucks, a Vodafone, a Lacoste, a KFC, a New Balance és a Victoria's Secret dolgozik velük.
A Nitro a SALESmanago diamond partnere, így, ha kérdésed lenne azzal kapcsolatban, hogyan tudnád megvalósítani a fent említett tippeket, keress minket bátran!